Menu ikon

Kontakt lokalafdeling

phone
Case
Heavy Industry

Stålbroinstallation ved Køge Nord Station

Seks tandemløft blev udført over to weekender i august 2018.

For at minimere gene for offentligheden blev gangbroen monteret om natten og i weekender – opdelt i tre etaper og med op til tre kraner i brug. Først én sektion over jernbanen, derefter to sektioner over den østlige vejstrækning, og til sidst de sidste tre sektioner over den vestlige vej og jernbane.

Sektionerne vejede mellem 122 og 170 ton, med længder fra 32 til 47 meter, en bredde på 9,8 meter og en højde på 6,6 meter. Til opgaven blev der anvendt to LTM1750-9.1 og én LTM1500.

Ud over kranerne leverede BMS den store midlertidige støtte­konstruktion, som blev anvendt under samlings- og svejsearbejdet af tunnelsektionerne.

Da tunnelen havde form som en vindfælde i den 12 måneder lange samleperiode, blev støtte­konstruktionerne designet til at kunne modstå en vinterstorm.